miercuri, 3 iulie 2013

Diversificarea. Despre ceaiuri

Ceaiurile pentru bebelusi sunt utilizate de zeci de ani pe post de apa de catre multe mamici.
Acum sunt disponibile intro gama larga, de la pliculete cu prafuri pline de aditivi sau granule instant indulcite cu zahar, la plante simple culese din gradina.
Ceaiurile nu sunt interzise de nimeni (poate doar de medicul nostru pediatru :-) ), insa este de preferat sa se evite consumul lor si sa fie inlocuite de apa simpla.
Sunt plante medicinale care pot fi utilizate usor in alimentatia sugarului diversificat: menta, chimenul faciliteaza digestia. Busuiocul este recunoscut pentru proprietatile antibacteriene si poate fi de asemenea introdus in mancarica.
Am citit mai demult intro carte despre imunitate, ca taninul din ceai imbraca moleculele de fier si astfel ii blocheaza absorbtia in organism si, de aici riscul crescut de anemie.
In plus taninul se transforma in acid tanic in stomac si afecteaza mucoasa stomacala. Japonezii, mari consumatori de ceai sunt campioni la ulcere si cancere de stomac. (cartea: Enzima miracol- dr. Hiromi Shinya)
In final, este vorba de rezistenta unica a fiecarui organism la orice solicitare din exterior si raman la ideea ca tot ce este in exces nu este sanatos. Cred ca nu ar trebui sa se dea unui sugar mai mult de 50-100 ml de ceai pe zi, asa cum spun majoritatea medicilor. Este de retinut ca orice mililitru de ceai sau apa dat unui sugar mic, inseamna tot atata volum de lapte in minus.

2 comentarii:

  1. Buna Cecilia

    Am o rugaminte la tine, am vazut ca in blogroll (coloana din dreapta) ai link catre sarcina-nasterea.ro noi am mutat site-ul pe domeniul nou mamicamea.ro si am fi bucurosi daca ai modifica link-ul
    Multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
  2. Am facut modificarea. Multumesc pentru observatie.

    RăspundețiȘtergere