miercuri, 11 aprilie 2012

Stimularea lactatiei cu ajutorul pompei de san si a masajului

In timpul sesiunilor de muls am masat mereu sanii pentru a stimula curgerea laptelui.
Nu am stiut insa cat de important este acest masaj si cat de mult poate sa ajute la cresterea lactatiei. Am fost convinsa suta la suta ca a fost doar efectul stimulentelor pe care le-am luat.
Prin cautarile mele online am gasit pe site-ul Universitatii Stanford un studiu legat exact de acest aspect:

Maximizing milk production with hands on pumping


Acum imi dau seama ca in cazul meu, reusita de a elimina completarile cu lapte praf, s-a datorat unui cumul de stimulente, printre care si aceasta tehnica de masare a sanului in timpul sesiunilor de muls.

Echipa de cercetatori de la Universitatea Stanford au studiat evolutia secretiei lactate la mamicile cu copii prematuri nevoite sa exprime laptele cu ajutorul pompei de san. Au fost studiate trei grupuri de mamici: unele care au muls exclusiv cu pompa, al doilea grup: mamici care au muls cu pompa si au folosit metoda compresiei pentru a stimula ejectia laptelui, iar cel de-al treilea grup au folosit si pompa si metoda compresiei si au muls suplimentar manual.

Iata rezultatele studiului lor:
Astfel s-a dovedit mai eficienta folosirea mixta a celor doua metode de exprimare a laptelui, atat manual cat si cu ajutorul pompei de san. 

 Pasii recomandati de ei pentru stimularea lactatiei:

1. Masati sanii inainte de sesiunea de muls
2. Mulgeti sanii cu o pompa dubla
3. Opriti mulsul cand nu mai curge in fir in palnia pompei si masati dinou
4. Mulgeti pe rand sanii cu ajutorul pompei sau manual
5. Alternati mulsul stanga-dreapta de 2-3 ori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu